Sunday 2 May 2010

Silent Sunday

Malam ni malas nak berceloteh panjang cos it’s already 10 o’clock and I need to go to bed. When you are not young and agile anymore, you need all the sleep you can get to wake up bright and happy. The Other Half kata kalau I tak dapat cukup tidur I akan jadi a grumpy monster. And then if I bengang aje bila dia cakap macam tu, he’ll say, “See, I told you! You are grumpy when you don’t get enough sleep!

Eeeehhhhh, geram aje bila dia cakap macam tu. So, I better get my 7-8 hours good nite sleep before I turn into a grumpy monster esok, hehehehe…

I made nachos for dinner tonite. Still malas nak masak anything complicated (everynite I malas masak complicated  dinner ni, hehehe). Nachos is easy peasy :-).

IMG_2834

I selalu masak nachos in a big tray and then just scoop it up onto the plates at the dinner table. tak kuasa I nak masak in individual bowls, hehehe…..

13 comments:

blu4sky said...

good nite LG..don't let the bed bugs bite :D

NenetPenne (NP) said...

baru lepas makan nachos gak...tapi makan kosong jerlah....tak ada dipping ....

afid said...

Kak Lg,
Kalau saya ngamuk2, Mili panggil masuk hantu..haha

dah cuba masak piri-piri chicken. Sedap! hehhe

azieazah said...

Wahh.. agaknya Kak Azie makan nachos tu, mau sedulang tu sorang jerr.. hehehehe

SJB aka SUELYN J-B. said...

My hubby pun cakap macam tu hahaha. Kali betul juga kan hahha. Anyway, wah maybe I pun nak cuba buat nacho tomorrow for dinner :D.

ct_nurmarlissaa said...

apsall nyekk i buatt ..cam hanguss jeww nachos...

lemongrass said...

blu4sky,
bed bugs memang tak kacau, tapi benda lain yg kacau kalau nak tidur ni, muahahaha

Nenek penne,
nachos ni sedap klu ada sour ceam, avocado, shredded lettuce. Memang boleh tak berenti lah makan tu sampai kenyang sgt2, hehehe

Afid,
I memang hari2 masuk hantu lah mcm tu sebab boleh katakan hari2 mengamuk, hahahha

Kak Azie,
boleh join my hubby lah mcm tu, dia pun semalam makan separuh dulang, hahaha

SJB,
apasal kita aje they kata grumpy ye even though diaorang pun selalu jugak grumpy kan :-D

ct,
maybe masa you grill tu dekat sgt dgn api atas kot, tu yg hangus?

Unknown said...

Salam Kak Min,

I masih tunggu lagi my BIL send the link, maybe ambik masa sikit la ye? Harap kak Min dpt bersabar but once I dpt nanti i email kat ur email add.. apa email address kak min ek?

Dinner paling senang dan menjimatkan masa dan tenaga (indirect way to mention malas ek? ekekek)

yan said...

Hi, baru last Friday i buat nachos..Hubby yg ajar.Tp do you have the recipe for yr nachos..Maybe leh try...TQ

Liana MD said...

salam kak,

ha'ah la i was just about to ask if u'll be kind enough to post the recipe for ur nachos.nmpak sgt sedap :)

Natasha said...

akak. teach me how to make this!

lemongrass said...

Tasha,
next time I buat nachos, I buat step by step instruction ye! Tunggu :-)

Natasha said...

thanks! i love mexican and italian food. arghhh... kena gi duduk dgn akak sebulan ni. buat short course. lol.