Hari ni, I can’t be bothered to tayang gambar our iftar and dinner food last night. I didn’t even take any photos of them, memang malas sangat2 nak ambik gambar.
So, dari takde entry, baiklah I jawab tag from Shidah ni. She’s given me 2 pieces of homework but since I bukannya a dedicated student so I buat satu dulu lah.
I have done a similiar tag before but since I ‘rajin’ pagi ni while waiting for the washing machine to finish its job (banyak lagi kerja rumah boleh dibuat tapi I nak buat pura2 tak nampak pagi ni, hahaha), I will state 7 other ‘facts’ about myself .
Before that, kena tayang the awards that came along with the tag.
The 7 facts (or is it fiction??? you have to decide yourself, hikhikhik):
1. I do not know how to tie/knot a tie. I’ve tried a few times but . Luckily my hubby knows how to tie it himself so everytime he needs to wear one (which is not often, thank goodness), he does it himself. I guess I tak pernah pergi finishing school kan yang ajar girls to be more feminine, do feminine stuff and also teach them how to tie their husbands’ ties, hehehe.
2. I do not know how to put make-ups on. I’ve tried tengok on youtube on how to do it properly but everytime I tengok the videos, I rasa macam dengar an alien language aje. I have no idea what they were talking about. Even masa kahwin pun takde letak make-up segantang, hahaha. Masa kahwin kat Adelaide, my friend volunteered her ‘expertise’ of doing up my face but since her ‘expertise’ was only slightly better than mine, memang kira bukan macam nak kahwin gah2 lah, heeee. And masa kenduri kahwin kat Msia, since takde bersanding, lagilah I cuma letak lipstick aje kot, hikhikhik… So not macam pengantin!
3. I am very wary of making friends. Sangatlah susah nya untuk I ‘rapat’ dengan anyone sebab I do not want this ‘friends’ to be busybodies nosy parkers. Sebab biasalahkan, once you start baik dengan people, they tend to want to know more about you, from your past to your present (what you did before, who you were before and so on) to everything about you which I find a bit uncomfortable. I think sebab I ni jenis yang wont ask about people’s past/life unless they want to tell me themselves so I expect people to do the same to me but susah nak stop some people doing that. Selalunya I pegang prinsip ‘only tell if they need to know’ basis. Kalau ada reason penting they need to know about me, then I will tell them. Kalau setakat nak tau for the sake of nak tau, malaslah I nak bagi tau, hahaha.
4.I love the colours blue and brown now (clothes-wise). Which I know menunjukkan betapa tuanya lah I ni kan, hahaha. Kalau you tengok my wardrobe, memang mostly you akan nampak either brown, blue or black. And adalah terselit sikit2 a splash of other brighter colours which I selalunya beli masa I tengah PMT, hikhikhik.
5.The highest heel I have is 3 inches (and only 1 pair sahaja). And the last time I pakai this heel was probably a few years ago kot, hehehe. I rasa kalau I pakai kasut macam Lady Gaga tingginya, mau lah I dapat altitude sickness kot . And I still haven’t got any wedges at all which is so not fashion conscious kan!
6. I memang dari kecik dah ‘suka’ masak albeit cuma goreng telur and masak sayur goreng sahaja. I enjoyed them time I spent in the kitchen main masak2 and trying not to burn the house down at the same time masa kecik2 dulu. And bila lepas SPM kena duduk dengan arwah Atuk I yang masa tu baru kematian isteri and my Mak kerja lagi masa tu, so I lah yang ditugaskan jadi tukang masak. You taulah kan, kalau duduk dengan orang tua yang had very good tastebuds ni, memang siksa at first. I selalu kena ‘nasihat’ kalau my food memang rasa dia tak boleh belah. But the good thing was, he would praise my food depan orang ramai kalau kena dengan tekak dia. It made me feel so chuffed! . So, I guess bila dah kahwin Mat Saleh with slightly different tastebuds and then ada family ni , my cooking skills develop even more gradually. But tak lah sampai tahap boleh jadi tukang masak terkenal ala Nigella tu.
7. I didn’t get any wang hantaran masa kahwin dulu, nil nada, zilch, not even 1 cent. Hikhikhikhik….Memang gelak lah kalau ingat sebab sekarang ni, koman2 wang hantaran pun dah RM5000 kan. Pastu, kalau makin tinggi pelajaran, makin tinggi wang hantaran . Masa tu we all students, mana ada duit unless rompak bank or menang lottery kan, hehehe. Kesian mak bapak I tak dapat wang hantaran dari pihak lelaki. Nasib baik lah masa kenduri kat Msia, duit received from guests enough to ganti balik modal buat kenduri, hahaha….