Saturday 5 June 2010

Saturday at the park

It’s the start of the long weekend today sebab Monday is another public holiday in WA. But The Other Half has to fly off to Sydney again esok pagi until Tuesday night so we are going to have just a threesome Sunday and Monday again :-(. Tak best lah kan nak celebrate Public Holiday without 1 important family member by your side. Tu sebabnya, tengah hari tadi I ajak The Other Half to take The Little Misses for a picnic lunch at the park so at least they won’t feel miserable tak keluar ke mana2 on Monday.

Actually sebenranya I yang beria2 ajak ke park tu so I can harness my skills using the DSLR. And sambil2 tu boleh lah berpicnic sekali kan and making the girls happy sebab dapat pergi park :-). Killing 2 birds with 1 stone lah! The weather was good, cloudy but no rain so sedap aje lah melepak2 on the picnic rug kan sambil berposing bagai (including me too, hehehe).

Seperti biasa, layan aje lah ye a few photos of us..

IMG_3446

IMG_3455

Yang ni pun, awal2 dah tanggal her jumper sebab kepanasan from running around :-).

IMG_3454

Berpeluh2 minah ni sebab berlari2 and memanjat non-stop….

IMG_3466

IMG_3434

Hikhikhik….macam takde tempat lain nak bersandar! Saje je nak tunjuk I mengada2 pergi park pun nak bergaya lebih2, hahahaha… Winter is here so I can officially wear the boots! The Other Half said when he saw me in the gear, “I think you might be a bit overdressed :-). We are just going to the park.” I said to him, “Everytime we go to the park, I always wear jeans n yucky tops. Once in a while, I want people to see me as yummy mummy at the park!” Muahahahahahahaha ;-). Bila lagi nak perasan kan :-D.

Oh lupa pulak nak cerita, I made kuih ketayap for morning tea pagi tadi sebab tetiba macam rasa nak menggulung aje. Ni sebab tengok kat rumah Kak Watie lah.

IMG_3422

Tapi ketayap I tak cantik, selekeh aje I gulung, hehehe…

And I made pasta with shredded BBQ chicken and bread for dinner. Pesto pasta sauce tu I pakai Pakcik Leggo’s nya paste, senang giler nak buat, hehehe…

IMG_3481

IMG_3488

27 comments:

Just.wanie said...

waahaha .
model bju coklet tu cun habes arh !

Nina Othman said...

it's not overdressed at all. really. u looked stylish with that style.

-M-E- said...

love the boots... drool... nak pergi carik kat kmart sbb tgk lately mcm murah2 ajer boots dia... cuma selalunyer yg cantik tu yg ada tiga bintik ;). then can bring back to mesia :)

lemongrass said...

Wanie,
:-D, hehehe

Zarina,
It is overdressed for me sebab my usual style will be just jeans and t shirt. But when I look around, ramai lagi other mums ok aje pakai mcm I, hehehe

M-E,
You cari yg leather look but non leather lah but cuma 1 problem, tak tahan lama. But kalau guna sekali sekala ok kot. I beli mine ni kat Rovers Clearance Store kat belakang Morley Centro Galleria. They were having sale at that time :-).

FairyLilly said...

LG, alahai drooling looking at your kuih ketayap n your boots too :)). Kat Myer n David Jones mahal giler. Haritu kawan ada beli kat K-mart - below aud50 kot..sesuai utk student budget hehehe. tapi tak tahu la bila nak sampai ke sana

lemongrass said...

Fairy,
boots I ni pun murah aje, memang less then $50 sbb I beli masa tgh sale 50% off! Sape lah yg tak tergoda kan, tu yg terus rembat 1! hehehehe

azieazah said...

Ya.. masih ingat lagi entri pasal boot tu masa mula-mula beli dulu. Siap bergaya dalam rumah lagi. hehehe

MIN tak berubah, tapi sorry to say, muka nampak macam chubby skit laar.

Flower said...
This comment has been removed by the author.
Flower said...

Penguin island was good n fun. Weather a bit overcast n cloudy, windy tp tak seteruk sgt. Kitaorg bawak bekal cheese n crackers, cold cut meat, chips and drinks gi lunch kat sana. I pun mcm you gak melaram td. I love to melaram. Td I pakai my parka jacket ala2 peacoat yg I beli tahun 2006. Still in style la. Kaler pink you. I think yg ni baru kali ke 3 I pakai. I love buying coat/jacket. So every winter I akan beli tp terlupa nak pakai.

Hb I pun kerja public holiday ni. Dia mmg jrg ambik cuti kalau public holiday unless kitaorg ada long trip to somewhere. Mesti rajin2 kerja sbb bini giler shopping. ;)

5 June 2010 10:29 PM

ibu,mommy,mom... said...

Hi Lg, love the boots and apalah salahnya nak dress up pergi park..hihi bestnya boleh dressup pergi park...Weather sure very nice now ...

k said...

you do look like a "yummy mummmy!"

love the boots! beshnyerrr kalu leh pakai kt m'sia ... eheheh ^^

Mia's Mom said...

Salam LG :-D

Ni yang tak tahan ni...! Sebabnya the boots tu is about the same with mine. In my coming entry, I tayang black boots I pulak ya?! Akhirnya....! Winter datang juga & as you mentioned earlier nak bergaya dengan boots. Cun melecun la you! :-D The two Little Misses - memang cakap pun tak guna, selama2nya cun melecun!

Happy Sunday - Winter ni, Bar-Be-Q lagi?

yus5478 said...

salam... sukanya kaler brown... "earthy and hearthy".. :-)

lemongrass said...

Kak Azie,
tu lah I tension, muka I mcm di pam2 dah, hehehehe... Niat hati hari2 nak exercise, tapi malas tu memang tinggi!

Nora,
I baru tau yg Penguin Island tu kat Rockingham! We've never been there, memang teringin nak pergi one day. You naik ferry ke ke situ?
Your wardrobe must be packed dgn all the jackets kan! ;-).

Ibu,
I pun actually rasa janggal 'dress up' semalam sbb selalu nya pakai jeans aje bila pergi park tu, hehehe. Padahal bukannya dress up mana pun kan :-)

Ilizam,
Dah lama I nak join group yummy mummy ni tapi asik malu2 aje, hahahaha...

Mia's Mom,
salam...
You dah puas bergaya dgn your black boots masa Autumn, Winter and Spring ye? :-). Now you kena bergaya with cute slip-ons pulak, hehehe....
Winter kalau tak hujan, boleh aje nak berBBQ, hahahaha...

Yus,
My wardrobe sekarang ni penuh dgn brown coloured tops, pants n skirts. Sejak umur meningkat, makin suka brown! :-)

♥MAMASYAZA♥ said...

betul..berpozinggg cam model aje..soo cute

Love2cook Malaysia said...

Hi Kak, nice pics! Kuih ketayap cun!!! :D

SJB aka SUELYN J-B. said...

Apa salah nya sekali sekala over dress heheh. Saya pun begitu juga :D.

lemongrass said...

Mamasyaza,
masa kecik2 dulu berangan nak jadi model but sbb perkembangan terbantut, tak jadi lah. Tu yg sekali sekala hati meronta2 nak posing ala2 model, wakakakaka ;-)

Love,
kuih ketayap I tak pandai posed nicely, hehehe

SJB,
memang betul tu. Sekali sekala we want to be the centre of attention jugak kan, hahaha

NenetPenne (NP) said...

skirt u cantik and also the boot...

afid said...

phewwiitt..cececeh..takyah diet dah kak. lg..kurus dah tu..huhu

Julie Shahril said...

i like your boot! :)

Sally said...

OMG first yg I nmpk is your boot la..hehehhe:p

TopsyTurvyMum said...

makin pro u ambil gambar..very nice!

cantik ut boots..i pun suka tunggu sale baru beli...bukan sikit2 kan..sampai 50-60%..berbaloi sangat!

lemongrass said...

Nenekpenne,
Thanks :-)

Afid,
bestnya dpt phewitttt ni, hehehe. I nak kurus sikit mcm dulu2 ;-).

Julie,
Ramai ye yg berkenan kat black boots itu :-)

Sally,
Hahahaha...Kalau I beli boots kaler merah, sure lagi lah orang gerenti nampak kan.

TTM,
Tu yg sknrg asik nak pergi park aje sbb nak asah skills, hehehe.
Stocktake sale dah start ke kat Melbourne? Kat Perth ni dah mcm start tp bukan semua shops.

Adnazthie said...

Salam LG,
Cun n posing habis awek yang kat tiang tu..

lemongrass said...

Adnazthie,
muahahahaha...kalah model berposing kan ;-)

blu4sky said...

phewitt boleh berkenalan.. muahahahha...

LG, love your boots..