Tuesday 17 July 2012

Another day without it

It's not too bad actually bila tak dpt bermesra dgn my laptop ni. Cuma rasa a bit awkward in the morning when I can't have my coffee while surfing the net. So pagi tadi I had my coffee while cooking lempeng, hahaha.
Bila tak dapat surf the net pagi2, I pergi bantai masak :-).
I pun dah 2 hari lah tak pergi melawat any blog on my blog lists tu so any news about any Blogger memanglah I tak tau.
Actually I can use The Other Half's laptop or the kids's laptop to surf the net but nak update blog with photos susah sikit lah.
Once I have stored all my photos on dropbox as everyone suggested, barulah senang nak update the blog kat mana2 kan!
Actually memang hajat hati dah lama nak upload all my food photos to cloud but asik lah tertangguh2 aje... Biasalahkan, hehehe.
Malam ni for dinner I buat sup 'tulang'. I used beef brisket which ada tulang and daging so I guess bole lah panggil sup tulang kan.
As usual, Miss 8 loves the malay-type soup makan dengan beehoon. Once she's a bit bigger, I akan ajar dia makan dgn sambal kicap pulak, lagi kaw2, hehe.
Miss 13 memang tak minat sangat malay dishes ni so she ate it just to satisfy her hunger. Memang takkan ask for seconds.
The food she likes, dia akan help herself for a second serving which are normally western food lah.
Tu yg I memang kena tau masak both Western n Asian dishes so everyone is happy :-).

6 comments:

eda said...

asal org rasa gmbar akak jdi pelik erk .. huhuhu ...
sbb kerana laptop tu erk ..

Anis Rafie said...

sedapnye lah.. selalu gak buat this style of soup, tapi mcm kak min, nnt saya akan makan sorang sbb hubby doesn't really like soupy food.. my kids kecik2 lagi.. kalau makan pun main2.. hehehe.. cant wait for them to grow bigger so that i can cook and cook like you :)

Chekgu Azrine said...

takpe..dapat jgk update kan sis??

Miss Cool said...

i only saw the sambal kicap n bawang goreng. yg lain sume jadi blur. yummy!

Mulan said...

tak kisah pon sbb dari citer u pasal menu u masak ni pon, i dah rasa kat tekak ni.. esp dgn kicap itew..!!!

lemongrass said...

Eda,
I ambik gambar guna iPhone tak guna camera biasa n update pakai phone jugak, tu yg pelik :-)

Anis,
tu lah kan, occasionally tekak the cook kena lah layan jugak even though we'll be the only one eating it :-). Kdg2 memang seronok melayan tekak2 the kids yg berbeza2 ni but kdg2 pening jugak :-)

Chekgu Azrine,
tu lah, nasib baik dpt jugak update, hehehe

Shahlin,
sambal kicap and bawang goreng tu wajib ada kalau makan soup ayam or daging, or else baik tak payah makan, hahaha

Mulan,
hahaha...gambar tak cantik pun klu imagination tinggi, still boleh buat terliur ye :-D