Saturday 28 May 2011

Too sleepy to think of a catchy title ^___^

I’ve been too tired, too busy and too sleepy since hari Khamis…

Tu yang rasa macam penat nak jawab all the comments presently. But don’t worry, I’ll jawab your comments soon.

And Blogger being mengong doesn’t help my mood either.

I’ve only been getting about 6 hours of sleep a night for the past 3 nights (which for me is not enough) sebab I spent too long at night reading a novel and then waking up early for sahur and not being able to go back to sleep after that.

So, layan aje lah gambar the food ye.

I had Anis for dinner tonite since it’s my last night of eating my kind of food.

I made laksa penang but with a twist, hehehe.

I used ready-made paste Smile. But since I tak jumpa cari laksa penang paste, I terpaksa pakai asam pedas paste. And I guna canned mackerel in oil as the fish. But I think I must have over blended the fish sampai jadi macam paste, hahahaha.

But taste-wise, boleh lah….Rasa jugak lah macam laksa penang!

IMG_9668

IMG_9674

I terbuat kuah dia pekat giler so macam makan laksa johor aje pulak, boleh guna jari Winking smile.

And I also made kuih bakar and jemput2 bilis as well. I kan puasa so tu yang terasa macam nak makan everything, heeee…..

IMG_9679

IMG_9680

Sambil borak, tangan sambil jalan ambik makanan. Sambung borak lagi, tangan still tak berenti pegang makanan and mulut tak berenti berborak dan mengunyah, hikhikhik….

Nasib baik I puasa 3 hari so my berat tak lah naik walaupun makan bertambah all the food that I love Open-mouthed smile.

7 comments:

ibh_sue said...

Emmm..kalau sue la tu agaknya..sambil borak sambil makan mcm akak buat tu tuk 3 hari..mau naik berkilo2..satu hari ni pun..dari pg sue dah makan saja..dah naik 1 kg..huaaaa...kena diet lg..1 bulan woooo....oh! Tidakkkk...heee..

an15 said...

next time i nak dtg pakai kain batik and t-shirt je. senang nak ejas part perut lepas makan.

thanks kak min :)

Unaizah said...

Blogspot is acting up again ke? Lately haywire betul. I cannot even log into my own blog. Dia kata error. Kalau nak log in, kena guna url baru blh access.

Azian Elias said...

alahhh min, beratnya pun naik sikit je tu..

Eine Frau aus Botnang said...

Salam LG, I wonder if you have received my mail on my new abode. Sebab quite a few cakap tak dapat. So I wonder. Take care dear.

sHieRa cAkAp said...

Omaigod.. Ske sangat ngan laksa penang!
Bru je crik2 resepi.. Teringin nk buat sendiri but dunno la jd ke x! Hihihi..

lemongrass said...

Sue,
tu yg I jarang buat makan2 and borak2 ni sbb surenya akan naik berkilo2 kalau buat selalu, hehehe

Anis,
Next time Matt takde utk dinner, kita buat makan2 lagi ye. Boleh lah you pakai kain batik or seluar cerut masa tu, hahaha

Unaizah,
Blogspot dah slalu sgt tak betul since a few months ago. Tak tau lah kenapa. Maybe ada orang hack their main system agaknya?

Kak Yan,
Nasib baik I puasa so tak lah naik langsung sbb tak makan masa siang kan. Kalau I tak puasa, surenya akan naik berkilo2, hehehe

Fasha,
Salam. I did get your email but it went to my junk folder. Nasib baik I checked that junk folder occasionally so tu yg terjumpa :-)

Shiera,
Laksa I buat tak pernah sesedap laksa orang lain buat but okay lah klu setakat nak makan sendiri, hehehe.