Tuesday 16 October 2012

If all dinners were as easy as this ^__^

i love dinners like this…

Where you only need

Pasta

Cooked chicken meat (which I found in my magic freezer from leftover roast chicken that I cooked a few weeks ago Smile).

A jar of Leggo’s tomato, ricotta and spinach pasta bake sauce.

Grated cheese

Frozen peas

And taadaaaa!!!!!

IMG_1343

 

IMG_1340

IMG_1335

Diiner is ready in about half an hour.

Cuma boil the pasta, tuang and mixed semua together and masuk kan dalam oven until the cheese has melted…….

But sometimes, I feel slightly guilty bila hidang dinners macam ni sebab I rasa macam I tak masak aje.

Uncle Leggo’s yang masak….

Kureng lah sikit title ibu and isteri mithali kan, hahahaha Smile with tongue out.

But salad tu I buat sendiri tau!

I petik the lettuce from the garden, cut the cucumbers, apples and capsicum myself instead of using the ready made sald mix sold at the shop, hehehehe….

11 comments:

linda said...

Sedapnya pastaaaa. Nakkkkk

Unknown said...

nampak menyelerakan...nakkkk...
saya suka tgk masakan kak LG...lepas tgk gambar terus berangan nak buat jugak...tapi cuma berangan je lah...hehehe

Ummu Madihah said...

Us mums do that all the time, x payah rasa bersalah, we need a break too, right, once in a while! Looks good, am sure it tastes good as well!

Nina @ BabyBoon said...

Oh my great minds think alike! Kekekeke! I pun masak the same uncle leggo's today! I also made my lazy chicken shove-in-the-oven stew to accompany it. Basically just stir chicken with jarred spagetti sauce and sliced onions (sometimes i add alot more stuff),shove in the oven (covered) and cook for 50 mins (last 15 mins uncovered)..just like ur oven curries if i recall correctly. Hehehehe....

Tapi i also made salad! Lol!

shoes.handbag.closet said...

Sedap!!!

ibh_sue said...

Simple and luck so yummy...
Bestnyalah klu tekak hb sue boleh mkn menu ala2 simple mcm tu kak. Senang keja.. Heee

Sarah and Fad said...

Nyum. mmg bes klu masak non-malay food ni. ingredients x byk, simple, cepat siap, involves cheese (hehe), byk masak dlm oven, dapur x berkecah, and delicious tahap jilat pinggan. tapi.. hb x reti makan. tp klu g mkn kt luar, pandai pulak order. nyampah aii!

Mulan said...

soooo tak tahan tgk esp bila cheese bertaburan di situ.. i kena pause western food coz my mum's with me now.. kena masak malaysia punya menu saja..

Shana' said...

simple pun sedap!!!!

susumanis said...

kalau masak cam gini mbdk bdk mmg suka bagt tapi bapak budak tetap nk nasi..javanese pure la LG..kikiki

lemongrass said...

Linda,
Sudah habis lah, hehehe

Wan G,
my food semuanya yg senang2 aje tu yg you terus terasa nak buat setiap kali masuk sini, hehehe

Ummu Madihah,
the problem with me is that, I slalu masak yg sempoi2 mcm ni, hahaha.

babybooned,
tsk tsk tsk, hahahahaha. Nampak sangat hari pemalas sedunia kan. Semua suruh Uncle Leggo's tolong masak! I love cooking things that you can just shove in the oven :-D

shoes.handbag.closet,
memang simple tai sedap :-)

Sue,
memang senang sgt2 kerja I masak benda2 mcm ni. Tak payah fikir nak masak lauk apa, hahaha

sarah,
betul tu. I suka masak benda2 yg masuk oven sbb dapur tak berkecah and then boleh tinggal buat benda lain.
Hubby you tu nak makan benda lain dr lain klu kat luar, tu yg dia order western :-).

Mulan,
Takpe, sesekali jadi anak mithali masak all your mum's favourite food :-). lepas dia balik, boleh masak pasta hari2, hehehe

Shana',
selalunya yg simple2 ni yg sedap kan ;-)

susumanis,
hikhikhik...susah betul tekak pure jawa ni kan. Kalau tak makan nasi, rasa mcm still kebulur lagi kan ;-).