Monday 15 November 2010

Photos of animals, humans and roses

The Other Half sent my Mak n Abah to the airport this morning. I tak ikut sebab kena jaga The Little Misses at home. Their flight was at 6.30 am so diaorang kena keluar rumah just after 4 lah to get to the airport on time. Bila the Other Half sampai rumah, we all pakat tidur balik sebab baru aje pukul 5.30 pagi masa tu. Tup2, terbangun pukul 7.35! Wah, kelam kabut we all kejut The Little Misses bangun utk2 bersiap2 ke school. Nasib baik lah I dah siapkan their lunch boxes masa tunggu The Other Half balik from the airport, hehehe.

I spent the whole day today kemas rumah buat total spring cleaning lepas 3 minggu cuma buat surface cleaning aje. Bila ada guests, susah sikitlah kan nak buat total cleaning every week. Tak boleh lah nak suruh diaorang keluar rumah just so I could clean the house Winking smile. Rasa nak pengsan sekejap lepas jadi Cinderella tadi! But the house does look nice! Clean enough for the next lot of guests, hahaha.

I’ve also been neglecting my vege patch for the few weeks. Nasib baik lah The Other Half still dedicated so dia aje lah yang fertilised, meracun and cabut rumput. But I slalu petik sayur kat vege patch tu, so tak lah neglect abis kan, hehehe. My Abah pulak sepanjang2 dia kat sini has been spraying the roses to get rid of the aphids. And thanks to his dedicated spraying, our roses are now free of aphids! Yeay!!!!!! Next few days ni, terpaksalah I kerja masuk kebun balik. Kalau tak, tak dapatlah nak jadi peladang berjaya kan, hahaha.

Sebelum I tayang gambar orang, I tayang dulu gambar bunga ros yg semakin cantik sebab dah takde aphids, hehehe. Lebih kurang aje dengan gambar2 the roses previously but I still nak letak jugak kat blog ni.

IMG_6125

I said to The Other Half yang gambar red rose ni sebijik macam superimposed, padahal I takde pun buat apa2 to the photo. I betul2 tak tau why the petals looked fake kan.

IMG_6127

IMG_6118i

I wish I ada lenses yang lagi canggih, mana tau boleh jadi lagi cantik all my photos. Baru lah best sgt2 kan Smile.

Hari Sabtu hari tu, we all pergi Caversham, nak kenalkan Nenek and Atuk to the kangaroos, sheep, koalas and all the Australian animals. Seperti biasa, yang paling seronok at that place were The Little Misses lah! Kalau I tak paksa balik, mau agaknya diaorang bermalam kat situ with the kangaroos, hehehe.

We all bawak diaorang tengok the sheep shearing show. Ye lah, bila lagi nak tengok how people shear sheep kan.

IMG_6008

Fascinating jugaklah but definitely not something I would like to do as a job.

IMG_6025

Dengan anak kambing pun ok aje nak berposing Winking smile.

IMG_6039

We love this photo, the owl n Miss 7 look so chummy together, hahahaha…

At the kangaroo enclosure…

IMG_6048

Atuk teringat kat kucing and ayam kat kampung tu. Dapat bagi kangaroo makan pun jadilah, kurang sikit rasa rindu kat kucing, hikhikhik…

IMG_6053

IMG_6065

IMG_6068

Miss 11 kata the kangaroo really loved her. I said to her, it’s the kangaroo food in her hand that they really loved not her, hehehe.

IMG_6073

IMG_6078

There were some albino kangaroos there.

Now, with the koala pulak

IMG_6103

Lerr, dah semua humans pandang camera, the koala pulak yang malu!

Cukuplah ye for today, kesian Live Writer nak mengupload all the photos, hehehe.

20 comments:

zarin said...

i rasa rose petals tu cantik sangat and those flower pictures tu memang cantik..pandai u focus kat situ je..errrkk ke mata i yang rabun;-)

lemongrass said...

Zarin,
Memang focus kat flower tu tp bila tengok balik gambar, mcm I superimposed gmbr the red rose onto a nother backdrop, hehehe

Shereen said...

Beautiful photos and my fave is the 1st picture..the red rose.The colour so striking.Another fave is the one of Miss 7 with the albino roo...so cute both of them..it's like the roo begging but Miss 7 in her big sister voice cakap,'Nooo...behave yourself and don't be naughty'.Habislah baju putih melepak Miss 11 tu kena the roo's paws!!!Nice entry today.

makcikkantin said...

LG,

salam, selalu baca blog ni....

your red rose is fantastic...cantik sangat 'photography' dia.
your misses r cute, i esp like miss7's hair!

A~ said...

wah, atok & nenek dah balik ke? aaiishh... princesses nanti rindu la kan. u homesick tak bila parents dah balik m'sia? i slalu jadi gitu, berbaldi-baldi jugak air mata tak kira la balik dp m'sia or org m'sia balik from visit me. :P

i ni penat gilaaaaaaa la LG. packing is very tiring. walaupon dah almost every 2-3yrs pindah, still i hate packing!!! penaaattt!!

Zaitun said...

Semua gambar tu cantik2 belaka,tapi gambar roses juga di hati Kak Zai.

AuntieYan said...

Salam Min,

Seronok tengok mak dan ayah you,nampak dia orang ni macam bahgia sangat....Auntie bayangkan macam Auntie pulak...ha!...ha!..tah bila le dapat pijak kaki kat bumi Ostalia nih....

Auntie suka sangat dengan your roses, cantik sangat.
Pssttt...dah banyak roses tu, apa lagi amalkan makan petal dia tiap pagi...katanya dapat menaikkan seri wajah!...syyyyy....!selamat mencuba.

arapink said...

Atok & Nenek dah pun balik Malaysia ye...mesti semua akan rindu kat diorang :-)
maklumlah dah berminggu2 bersama...

passtttt kak min...ada tak rasa nak ikut balik kampung???...
hehehhe

Salam Aidiladha :-)

blu4sky said...

atok dan nenek dah balik malaysia ye..sempatlah sambut aidiladha kat malaysia..atok nak balik cepat bukan rindu kat ayam itik kucing tu..tp atok tak nak raya kat perantauan..kang dia plak berderai air mata...

Selamat Hari Raya Aidiladha

n.a.n.i.e said...

Kak Min & Family,

Salam Aidiladha :)

mamalisa said...

OMG, rasa nak gi melawat perth weekend ni jugakkk!! heheheh *sigh*

btw, salam aidil adha.

lemongrass said...

Shereen,
I must have taken the photo at the right set up for everything (finally ;-)) because I didn't have to tweak it at all.
The kangaroos at the park were so over friendly. They'll 'climb' on you if they know you have food!

MakcikKantin,
Salam. Thanks sbb sudi baca blog I ni :-).
Kalau I ada photography skills like your hubby, sure boleh lagi cantik my red roses and lagi cute my kids kan, hehehe.

A~,
Ha'ah, diaorang balik semalam. So far, the girls tak ckp apa2 about missing Atuk n Nenek. Maybe sbb diaorang dah 'alah bisa tegal biasa' takde rellies around kot. I takde lah berbaldi2 nangis, cuma sedih aje lah, hehehe.
Poor you with the packing. I think I memang tak kan pindah lagi lah, can't deal with the tiredness.

Kak Zai,
I pun suka tengok the roses :-).

Auntie Yan,
Salam. Wah, baru first time I dengar rahsia makan rose petal tu. Boleh lah I buat lepas ni tapi....roses I kena sembur racun so tak sanggup pulak I nak masukkan dlm mulut, hehehe.

Ara,
Anak2 I ni lagi rindu kat orang M'sia klu diaorang yg balik dr M'sia, hehehe. Maybe sbb rindu kat suasana M'sia kot :-).
Selamat hari raya aidiladha utk Ara sekeluarga juga.

Blu4sky,
hahaha...memang betul tu. Dah lah Raya kat sini tak semeriah kat M'sia, mau lagi lah berjujuran air mata agaknya :-).
Selamat hari raya to u n family too.

Nanie,
Selamat hari raya aidiladha utk u and family :-)

Mamalisa,
Hehehe...sbb nak bagi makan kangaroo ye? ;-). Selamat hari raya aidiladha utk you juga.

Ayu said...

k.min....guna lense yg ada pun dah ckup cun gmbr roses tu.apalg klu ada yg canggih.tp the red one mmg cukup mengancam gmbrnya.suka sgt tgk....suka gak tgk aksi depa b'sama animals tu.tak takut lak si alya dgn kangaroo tu ek.zahra tu ada gak nmpk mcm cuak.hehehe...

PUTUBAMBU said...

mana ada fake..cantik ape roses tu..!

wah..i like kangaroo... bestnya dpt main2 ngan dia..

postkan seekor kat sini..!
takde kangaroo..koala bear tu pun okay le

wakakaka)

Madam Sooyaree said...

cantik nye those roses! macam plastik pun ade, heheh

suka tgk little misses with kangaroos, dapat pegang dekat lagi :)

Eine Frau aus Botnang said...

Salam Aidiladha to you and family, seronok & terharu pulak tengok gambar your parents. Terus teringat kat my mak kat Msia tu! I must say that Atuk & Nenek nampak muda lagi sihat alhamdullilah. I am sure they had a great time with the cucu2 in Perth kan? Take care.

lemongrass said...

Ayu,
kalau ada lense canggih, sure terus terpukau Ayu nanti tengok gambar2 roses I, hikhikhik ;-).
Zahra tu takut2 sbb kangaroo tu banyak yg lagi besar dr dia, hehehe

Putu,
macma aje fake, hehehe. Memang best dpt bagi makan kangaroo tu, terus berangan2 nak ada pet kangaroo, hahaha

Sooyaree,
tu lah kan, tu yg I kata mcm fake aje the red rose, padahal real :-).
The kangaroo kat that park, berani lah we all nak pergi rapat2. Kalau wild kangaroos, mau lah kena kick awal2, hehehe

Fasha,
Salam Aidil adha to you n family too. Bila duduk berjauhan dgn family ni, memang bila dpt jumpa once in a while, rasa seronok kan. My Abah will be 70 next year and my Mak pulak 66 this Dec.

kucingorengemok said...

eh bila dah dok sebelah² miss 11 dengan atok rupa sama lah! atok bual dengan cucu cakap inggeris ke cakap melayu? hehe.

lemongrass said...

KOG,
hidup muka Jawa!!!! muahahhaha. Atuk cakap london dgn cucu2nya tp sikit2 aje lah.

NenetPenne (NP) said...

sib baik i sempat pegi kat caversham ni... so tak derlah kempunan sangat nak amik gambar dgn si kaola tu..heeeee