Friday 7 August 2009

 

Hari ni The Little Misses were much better so we packed them off to school! Miss 10 dah start school semalam because her conjunctivitis has gone but Miss 5 baru aje start school today. I think she’s got a bit bored staying at home tak buat apa2, much better for her to get out and breathe in the fresh air :-). And we also took them to swimming today. Takde pulak daiorang batuk2 after that so I guess they are recovering well, Alhamdulillah…..

Saje nak share photos of them looking well (especially Miss 5). Miss 5 has started asking for food which I think is definitely a sure sign that her health is improving, hehehehe… She finished her dinner, and then asked for dessert lepas tu! I gave them both a muffin each which they finished off :-). Kenalah Mummy start merajinkan diri masuk dapur balik macam ni, hahahaha…. I’m so happy to do that if it means they are healthy!

DSCF6699

DSCF6701

We all belik chicken kebab for dinner aje tadi. Best betul Mummy dapat rehat, hehehe..

Enough of The Little Misses, I nak share 1 secret dengan you all. Pssstt, don’t tell anyone ;-).

The Other Half ni ada simpan belaan. Dah lama jugak dia simpan belaan ni and boleh katakan hari2 jugak lah dia kena bagi makan kat belaan dia ni. Setiap kali dia bagi belaan dia makan, mesti dia panggil I suruh tengok belaan dia ni. But I tak sanggup tengok, hehehe.. Geli geleman I you! Nasib baik lah belaan dia ni bukan jenis yang hisap darah orang or curi duit orang or tidur dengan wife orang(EEEUUUWWWWW!!!!!).

But tadi I memberanikan diri jugak lah melihat belaan dia ni sebab even The Little Misses pun berani tengok, takkan lah Mummy dia nak jadi scaredy cat pulaknya kan. Since I was forced to see them, baik lah I ambil gambar as well (mamarazzi kan, everything nak kena snap :-)). Sebab kalau I tell you, you might not believe me, hehehehe…

Oh by the way, kalau you all ni jenis penggeli, please look the other way. And kalau you all tengah makan, please habiskan dulu your food before looking at the photos below. And kalau ada yang termuntah lepas ni, don’t blame it on me ok, blame it on The Other Half, hehehe…

DSCF6696

Inilah belaan The Other Half. Punyalah banyak menatang ni dah in the compost bin.

It looks so GROSS kan! Ugh, itu lah yang membuatkan I tak larat nak tengok everytime he asked me to look at his belaan. Look at all the WORMS!!!!!! That’s just 1 side of the compost bin, the other side is filled with worms as well… They wriggle everywhere, and so many different sizes!!!

GELI GELI GELI!!!!!!!! But The Other Half is so happy sebab there’s so many worms in there. Dia kata, lagi banyak worms, lagi cepatlah the compost will be digested by the worms and then we can use the dirt they produced on the plants. And lagi suburlah nanti our plants…..

But in a way, bagus jugak kan ada worm ‘farm’ ni sebab all our uneaten food and food scrap will be eaten by them so kiranya recycle jugak lah kan, hehehe….

16 comments:

Unknown said...

yg putih2 tu ulat sampah ke kak?? x de lalat ke nanti? :D

Cikmin said...

eeewwwwww....geli cikmin tgk tu...egegegegegege....
alhamdulillah...kids u dah sehat...

Rahmath @Anak_Mami said...

Hi Mynn,
Eeeeeeeewwwww, gelinya ....mak ooi tak larat den nak tengok..nasib baik dah lepas makan. Rajinnya your TOH, and beraninya you, kalau I memang tak jenguk pun. But I guess, I can give him a brownie point for doing something environmentally friendly.
Btw..good to see the Little Misses looking fine.

ain said...

eeeuuuwwwww!!!! geli nyer min. naik bulu roma akak la. apasat pet hubby min lain dr yg lain ni.hihihi

psst..happy to see ur little misses are better.

lemongrass said...

Nolly,
yg putih2 tu ulat maggot akak ulat sampah lah but takde lalat sbb compost bin tu mmng slalu didatangi burung2 mkn maggots tu. Lalat takde, burung kenyang, hehehe...

CikMin,
tu lah nya, tu yg I geli gelemannn giler2 nak pegi ke tempat tu, hehehe

Rahmath,
hello. mlm2 dah singgah my blog? :-). I pun lepas puas kena pujuk dgn my kids, baru lah I berani tengok the worms. 1-2 I don't mind, klu dah beratus mcm tu, eeeewwwwww.....

lemongrass said...

Kak Ain,
hahahaha...takpelah kak Ain, dr dia bela menatang lain, I'd rather lah dia bela worms yang tak perlu keluar duit bnyk nak bela :-) even though bini dia geli geleman nak tengok, hehehe...

Nadia Dzai said...

aaaa geli!

tapi dua2 muka dah baik tue, bagus! ;)

Mira Marlena Abdul said...

I baru jek makan dinner kak Min...nasib baik tak terkeluar semua balik kat keyboard nih...

Berani gak ye akak snap those 'belaan' Mr. TOH? meremang roma I kat sini...eeekksss!!!!!
Besar tul cacing2 tuh!!ni kalau jadikan umpan ikan sure cun punya!tapi kalau nak pegang i surrender dulu!!!

lemongrass said...

Nadia,
I paling geli bila tengok dia wriggle around, ugh! Budak berdua tu muka dah sihat bukan muka dah 'baik', naughty weih! hehehe..

Mira,
abislah you kena lap keyboard klu termuntah,hehe.. I snap tu pun guna zoom u sbb geli nak pegi dekat2,hehehe

azah said...

salam min..w/pun dah baik the two gorgeous misses nampak pucat lagikan? alamak min tak bau busuk ke benda tu, ulat ni yg mcm kat dlm tong sampah tu kan?

mummyseri said...

k.min..
byk jugekan giok tu ye..
kalo yg ulat smpah (sisa makanan tu) gelijugek..ni ok ckit..

fazid said...

salam ziarah dan salam perkenalan kak. i came across your blog from kak hanieliza, was searching for a recipe actually, but i was hook with your writing. hehehhehe... try nak katam arinie, tapi tak dapat. anyway, i like your story. do visit me at my virtual home :D

lemongrass said...

Kak Azah,
salam hari minggu :-). Maybe it'll ambik masa jugak kan muka diaorang tu nak pink up again, kenalah Mummy masak more red meat macam ni,hehehe. So far, takde bau compost bin tu sebab we all tak buang meat dlm tu cuma vege stuff aje.

Mummyseri,
memang banyak cacing dlm tu, ulat sampah pun banyak dlm tu, hehehe

Fazid,
salam singgah to my blog. I wonder berapa lama ye nak ambik masa nak katam baca all my entries ni? Hehehe... You pun skrg ni merantau kat OZ lah ye, have fun staying here!

Unknown said...

Congrattsss to the Other Half kak LG!
i should be a whatever~razzi jugak nih. my mom pun ada buat, tp bukan belaan. yang tu pun kalau org tengok...silap2, puasa ramadhan mmg tak ingat nak berbuka dah kot.

the same composting thing, buat baja organik dr kitchen waste. memang hebat untuk tanaman, kak!

tak sabar plak nak balik kampung, nak jadi daughterrazzi.

hehhh

lemongrass said...

Frida,
tu yg my hubby beria2 buat compost ni sbb nak letak kat our plants. Tapi yg worms tu side effect compost yg menggelikan, eeuuwww...

Ayu said...

huhu...akak geli ulat eh? dulu ayu pun geli dgn cacing tanah.tp bila dah slalu b'cucuk tanam...jd dah tak kisah sgt le dgn menatang tu.tp pegang still idak le.tak sanggup weehhhh....