Sunday 2 December 2012

His kind of cravings

You know how sometimes we feel like eating something really simple and nothing else will do.

Like nasi panas with telur goreng and kicap sahaja and hanya itu aje yang boleh satisfy our hunger pang….

Or maybe telur goreng with baked beans and chilli sauce…

Or nasi panas with bilis+chilli+kicap goreng….

Well, bukan kita aje yang kadang2 rasa macam ni, Mat Salehs pun feel like this occasionally Smile. Well, I’m making this assumption based on hubby I yang Mat Saleh itu lah, heeee….

But for them definitely bukan teringin nak makan nasi panas and telur goreng and kicap lah, hahahaha.

The Other Half bila sampai his ‘I want to eat something simple’ feeling will usually ask for

Scrambled eggs with toast or toasted cheesy sandwich or like tonite, he asked for….

Plain cheesy pizza.

No other toppings on the base except pizza sauce and cheese, lots and lots of cheese.

I asked him whether he wants me to put pineapple or mushroom or poloni on the pizza.

He said, “No. Just cheese!

Then I asked him if he wants to have it with frankfurts on the side…

He said, “No. I just want cheese pizza only, with nothing on the side please.

So I pun made for them cheese pizza with nothing on the side for dinner tadi! hehehe…

IMG_2465

IMG_2470

IMG_2476

He had 5 pieces of the cheese pizza, Miss 13 had 2 pieces and Miss 9 had only 1 piece.

What did I have?

I had mee goreng!

Tak larat I nak makan cheese pizza with nothing on the side!

hahahahaha….

IMG_2484

jauh lebih sedap mee goreng I ni dari cheese pizza tu in my opinion Open-mouthed smile.

15 comments:

Unknown said...

LG,
Kalau Haazem and Arif confirm suka siap guling2 sbb dpt pizza plain.

Tapi kalau Sham and Amsyar..
Jauh lebih rela makan yg hat gambar last sekali tu. Siap ada lada jeruk la pulak.
Huhhh.. sungguh meng-haru-biru-kan hari Ahad-ku..

kasihredha said...

plain pizza pun nak rasa...mee goreng pun akak terliur...tambah2 ada cili jeruk :)
Mat Salleh pun macam org melayu gak kan teringin nak makan yg simple tp sedap.

Unknown said...

me..dua dua sedap...:)

Unknown said...

Kalau I, dua2 pun boleh hehe...I love cheesy pizza and I love my nasi/mee goreng too.
Tapi kalau my simple meal ialah nasi putih dengan ikan bilis+kicap+asam limau+bawang+cili api sikit (tak payah nak pasang2 api nak masak haha). Wow tulis ni je I rasa kecur hehee..

Teringat I masa mengandungkan anak no. 2. Ini lah yang I lalu makan especially masa first trimester.
Masa anak sulong, I asik nak makanan Mat Salleh je pulak :P

Chekgu Azrine said...

semua sedap klu sayalah..haha

Mas said...

terliur sy bl akak sebut nasi panas, ikan bilis goreng,cili and kicap. perghhhh...sdpnyaaaaaa.

blh buat kot esok!

Unaizah said...

The Other Half is one lucky man because he has a wife who is a great cook. Kalau suami i yg mintak cheese pizza tu, cepat-cepat je i dail Pizza Hut or Domino's hihihihi.

Oyis said...

tiba2 nak mkn plain cheese pizza jgk. ada yg frozen ni dlm peti, BUTTTTT... it's 11 pm here. sungguh x lojik nak mentekedarah pizza at this hour! help!!!

Cat-from-Sydney said...

Aunty LG,
Mama kita nak pergi TMC cari Lebanese bread....nak jugak buat pizza cheese tu. Tekak Aussie ni kekadang kena layan juga. purrrr...meow!

ibuhebat said...

akak, nak resepi jeruk cili tu ;p

babylola2u said...

hahaha..selera lain2 kan?

Kniedaz said...

Salam LG
Hehehe...kalau saya, saya balun dua-dua...

ayang said...

Salam akak,

Emmmm... nampak gempaq gak plain cheese piza tu... makan time panas2 mesti sodap... if dah sejuk... lomah le sikit rasanya nak menelan... heheheehe

shafirul suffian said...

aduhhhh.... kenapa la pizza plain pun nampak mcm sedap giler je ni...

lemongrass said...

Sham,
tu lah kan bila satu keluarga citarasa berbeza2, kita yg jadi tukang masak kena lah ambik kira semua tastebuds, hehehe. I kdg2 tastebuds western hari2 but kdg2 teringin sgt2 nak makan mee goreng dgn cili jeruk :-)

Kak Kasih,
I rasa makanan simple ni yg slalu buat orang teringin sgt2 nak makan kan. Food yg complicated ni kdg2 penat memasak tp tak sesedap telur goreng dgn kicap, hahaha

Kak anim,
tu yg best bila tastebuds semua boleh telan, gerenti tak lapar kan :-)

SOHO Mama,
now your kids ikut your tastebuds masa pregnant with them tak? People say the foetus in the womb will have tastebuds similar to the Mum's tastebuds masa pregnant with them :-).
Bila dah besar and pandai cari makanan sendiri, baru lah segala mcm food kita nak try kan :-)

Chekgu Azrine,
itu namanya tastebuds orang dlm pantang, heeeee

Mas,
I pun kalau teringat ikan bilis dgn kicap dgn cili dgn nasi panas, sure terliur jugak, hehhee

Unaizah,
We used to dial a pizza too but it was a long time ago lah. Skrg dah 'terer' buat pizza, I find it easier to make it than to wait for them to deliver, hehehe

Oyis,
memang sungguh tak logik nak mengketedarah anything at that hour, hehehe. That's why I tend to sleep early so my perut tak sempat nak berkeroncong askign for supper at night :-).

Angelina,
tekak aussie memang kena layan, or else dia sure merajuk. Luckily so easy to layan tekak aussie in Msia kan :-)

Ibuhebat,
I takde recipe exact. I cuma masak cuka+air+garam+ loads of gula until kena dgn tekak and menggelegak. Then matikann api. Basuh cili tu, and I potong2 ikut saiz I suka, pastu masukkan dlm campuran cuka yg masih panas tu. Tutup periuk tu and biar sampai sejuk sikit. Pastu masukkan dlm balang yg bersih and simpan dlm fridge :-).

babylola2u,
memang semua citarasa berbeza2, hehehe

Kniedaz,
I pun balun jugak dua2 tp malam tu, I nak sgt makan mee goreng tapi orang lain nak sgt makan cheesy pizza, hehehe.

Ayang,
Salam. nasib baik lah cheesy pizza ni kalau dah sejuk tinggal reheat dlm microwave and jadi sedap balik, hehehe.

Shafirul,
I pun tak tau knapa pizza plain ni nampak mcm sedap sgt ;-)