Monday 27 May 2013

The life of a host ;-P

Dah 3 malam the guests have been here.

And so far Miss 14 is happy sebab she hasn’t had to eat rice yet!

Hahahaha….

First nite tu I buat pizza and nasi with lauk.

Second nite I buat butter chicken with rice but the girls had their butter chicken with roti canai so terselamatlah Miss 14 dari kena makan nasi.

And tonite pulak I made roast chicken with bean salad, green salad, bread and chips.

Again, takde rice for her, hehehe.

But I dah buatkan nasi for the guests for lunch tadi.

Esok I tak tau nak masak apa lagi for dinner.

Sekarang sebab ada guests with a small kid, I kena prepare lunch daily lah.

Kalau I tinggal sorang2, I makan apa aje yang ada dalam fridge or kalau takde benda langsung, I’ll just fry an egg.

Tapi ada guests ni, tak best lah kan kalau bagi telur goreng aje Smile.

My brains kenalah fikir extra hard nak cari menu lunch and dinner.

But the good thing is that, I can masak nasi and lauk for lunch and western for dinner so everyone is catered for.

Masak I tak kisah sgt, nak fikir menu tu yang pening sikit, hehehe.

IMG_5504

Ini our dinner tonite. Roast chicken with bean salad, green salad, bread and chips.

IMG_5507

We love bean salad tu yang memang slalu ada in our dinner menu.

And ini pulak some photos I took of our jalan2 to Fremantle semalam.

IMG_5451

IMG_5455

Kat OZ ni aje yang best bagi makan seagulls, hahahaha….

IMG_5484

And cubalah teka apa yang budak2 tu bagi seagulls tu makan?

My homemade scones that I made that morning for breakfast which I packed along to take for our morning tea picnic!

Nasib baik tak bagi jam and cream as well!

IMG_5460

IMG_5439

IMG_5416

IMG_5432

9 comments:

penDragon said...

I berkenan bag bunga Miss 14! Rasa nk beli satu utk si kakak...

penDragon said...
This comment has been removed by the author.
Chekgu Azrine said...

nk jd tetamu sisla gini..hehe..sedap je tgok all the foods..

Teena Tna said...

Makanan nmpk sedap2, x pernah pun makan semua tu..

norhidana said...

akak kan superwomen msti blh nyer msk sedap2 utk bfast, lunch n dinner nyer...

seronok nyer jln2 kt park, tp pantai pastu kt psr buah tu... seronok je bersih n teratur je psr buah nyer... kalu lah psr buah cow kit camtu kn best

Aida Salleh said...

sis yg super duper terror masak ni pun pening kepala fikir menu ya? kalau I pun pening sbb asik ulang benda sama je kot...hehehe...

sis, bestlah tengok u gi Fremantle....teringat kenangan gi sana 3 years back...besttttt...

Anonymous said...

salam LG, I've just had my in laws over to stay for the weekend, I can relate to your tidying up the house and thinking up menus moments! cherish the beautiful moments with your loved ones...

ummisara said...

Salam LG,

tengok gambaq u all kat fremantle tuh membuatkan i rindu.... bila lagi nak pi nih tatau.

JaSSNaNi said...

assalamualaikum kak min....
bestnye.. bawa sis jalan2 ye.. :) have a good time... :)