Saturday 7 March 2009

I'm still thinking of what to buy for the 100 000th visitor, ye lah, citarasa orang kan lain2, kalau sama dengan citarasa I senang lah sikit I nak membeli kan hadiah nya. Tapi kalau totally the opposite, susah wei nak cari idea ni :-). So, tadi pergi shopping konon2nya nak window shop for ideas. Yang best nya, Miss 9 and I walked to the shopping mall from our house, rasa best aje dapat buat extra exercise ni, hehehe. Miss 5 ikut Daddy dia to the city so tu yg only Miss 9 and I aje gi walking. Hari ni Miss 5 buat Father-Daughter bonding while Miss 9 pulak buat Mother-Daughter bonding session. But bukannya jauh mana pun, about 25 minutes of slow walking dengan 1 stop halfway at the Council's pond to look at the black swans, dah sampai depan pintu the mall. Walaupun dekat, jarang betul we all walked to the shops ni, lagi senang drive ye tak :-). But it was such fantastic weather pagi tadi, sunny and bright but with gorgeous breeze so memanglah tak berpeluh langsung. So, kalau tak berpeluh, did I burn any calories from the walk or not? Hmmmm....... Pastu balik from the shops, I suruh The Other Half jemput we all kat the shops, tak larat lah nak jalan balik dengan all the shopping bags tu, wehehehe.....

Miss 5 waiting for her babychinno at the coffee shop with Daddy.

Miss 9 berlatarbelakang kan the black swans and the pond.


But bila dah sampai the shops, and masih ada lagi saki baki end of Summer sale, sure lah akan 'ter'beli a few things jugak kan. And termasuk pulak kat pintu yang dekat dengan Pumpkin Patch shop and 'ter'tengok pulak banner 'UP TO 70% OFF SALE' kat window that shop. So, kaki ni pun 'ter'pusing lah ke arah kedai tu, macam ada magnet aje kat kedai tu tadi, hehehehe... And dapatlah a few things for the Little Misses. But memang murah habis tadi, I got a pair of jeans 2 gorgeous tops for them for $35. Bila ada sale aje lah baru I beli stuff kat Pumpkin Patch ni :-).


Bila dah banyak sgt window shopping, banyak pulak ideas yang masuk on what to buy as the gift. But bila dah banyak sangat ideas, sampai tak tau pulak yang mana satu I want to choose, hehehe.... Apalah kan! No, don't suggest, belilah semua nya, I ni memang bukan lah millionaire :P ( I wish though :-)). Takpe, kita tengok dulu sape yang visitor bertuah tu, then only I'll buy the gift according to citarasa pemenang tu kan :-).



This was our dinner tonite. I know it looks like breakfast food but we had it for dinner. I still malas nak masak and the Little Misses and The Other Half are very happy to have croissants, scrambled eggs, sausages and smoked salmon for dinner. Seronok lah I tak payah susah2 masak kan :-).

5 comments:

MamaRayyan said...

sis LG,
besnye umah dekat ngan shopping mall..kalo i alamak hari2 g sane..
emm..ok gak jalan kaki ke shpping mall..exercise..lepas nie..makin slim lah u..:)

CS said...

LG, I nak beri u pening paler sket..hehe. What if, just what if.. terADA 2-3 orang at the same time jadi peminat you yg ke 100,000. Possible tak?

ain said...

sape lah yg bertuah tu ye..????

VG said...

Mmmm, I wonder what you'd get the 100,000 visitor? Looking forward to this comp!

lemongrass said...

MamaRayyan,
tu lah best kan rumah dekat dgn mall ni. Klu naik kereta lagilah cepatnya dah sampai, hehehe.

Somuffins,
rasanya tak boleh ada 2-3 orang yg jadi 100 000th visitor tu unless diaorang pakat2 email the proof to ramai2 orang, hehehehe

Kak Ain,
Kita tunggu dan lihat ye :-)

Vin,
I still have no idea what to get for the lucky winner.Can't seem to decide at the best gift to give :-).