Thursday 5 February 2009

Writers have writer's block, bloggers have blogger's block when nothing seems to be able to inspire them to start writing/blogging. I definitely have that tonite :-O ...... I can't think of any single thing that's interesting and worth putting in the blog tonite. If you Google "blogger's block" , you'll find so many different ways on the net to overcome it. But I ni bukan lah blogger yang serius giler2 that I need those remedies to help fight my blogger's block. And setakat sehari dua aje tak tulis blog tu kira dah bagus sangat lah tu kan, dah boleh di anggap a dedicated blogger :-). I asked the other half to write tonite's entry on my behalf, dia gelak aje! Dia kata cukuplah dia tulis 2-3 entries dulu masa I 'terkandas' without broadband kat M'sia. Itu pun dia kata masih terasa2 betapa perit nya nak menulis in BM, hahahaha...... He said (after translation), "masih terbelit2 lidah dia and jari dia nak menyebut and menaip all the Malay words!" . Apa rah bojo ku itu, hehehehe......


Bukan setakat blogging aje takde inspiration, our dinner tonite pun sempoi sangat2 sebab I tak tau nak masak apa yang 'fancy' tonite. I ended up making mee goreng, chicken tenderbites (ready made nya, tinggal beli kat kedai aje! :-)) and keropok goreng. But saje nak bagi our mee goreng ada oomph sikit, I letak sambal ikan bilis on ours. Habis jugak all the mee goreng yang sempoi itu, hehehehe.....


9 comments:

ain said...

Akak lagi lah bukan serious blogger. Menulis pun sebulan 2 3 kali je. X tau nak tulis aper, nak masukkan resipi, bukannya rajin ke dapur. tp suka pulak salin resipi.hihi..

sempoi apernya dinner tu. Sedap tau makan mee goreng. Akak suka mkn mee goreng mamak. Hmmmm...sana ada tak..???hihihi...

Mat Gebu said...

Hahaha, pening ye sebab kena tulis dalam "bahasa"...lagi pening kalau kena tulis dalam "bahasa jawa"...tapi kan LG, i tak tau cakap jawa, abah kita ok laah..Lagi kalau bahasa jawa halus atau bahasa istana....lagi complicated kann...

lemongrass said...

Kak Ain,
ada mee goreng mamak kat sini tp so far tak pernah lah rasa yg kaw kaw punya,hehehe. Maybe bukan mamak pure kan :-).

Cik Mat,
wahahaha, I klu suruh tulis jawa mmng lah ambil masa yg amat lah lamanya nak ingat balik all the jawa words. Pastu klu sedara mara kat kampung ckp jawa halus, lagilah melopong mulut I, mmng boleh masuk lalat, hahaha

mica@tetty said...

hheheh biasa lah bila penyakit M tu dah mai kan..at lease u masak jugak hheheh

lemongrass said...

Mommy Mica,
kalau I kat M'sia, minta mahap lah nak masak ni bila tgh malas, hehehe. Berlambak2 gerai tepi jalan :-).

VG said...

Writer's block? That's no good....but better than heat block, I guess. We are 'dying' here in Canberra. Temp has been in the mid to high 30's the past two weeks. Takda mood nak masak, oy!

As you can see, I am back. Thanks for all your well wishes. Love ya.

Nurul said...

hye sis,
ha, this time xde la ngences *terliur* tengok your dinner. sbb yg ni boleh beli kat cafe. tapi yg xtahan tgk turkish bread with filling pluss the mozarella cheese tu. alahai rase nak balik rumah pulak :P hehe~

adad said...

sedapnya mee tu kak... chopstick tu pon sedap kalo wat cucuk idong. hahahahaha!

lemongrass said...

Hi Vin,
I'm so glad you are back on your feet again after the long hiatus :-). I know, it's so unbelievable isn't it the heat wave across the country. We are going to have 1 next week, so not looking forward to it!

Dya,
hehehe, nasi baik lah kan tak ngences :-). Mee goreng kat cafe tu lagi sedap kan ;-).

Jiya,
hehehe, chopstick buat cucuk hidung kambing ye? :P