Sunday 25 March 2012

Between the house rearranging, the cat and the otter and the super hot laksa

I am sorry I haven’t been able to reply to the comments from previous entries.

I have been really busy lately.

I guess until everything is installed and the whole house cleaned and nicely tidied up, then only life will be a bit less hectic.

I was taking a breather this afternoon when Miss 8 suddenly said, “Mrs McClay wants us to bring our finished costume to school tomorrow so we can have a full dress rehearsal on Tuesday.

Erkkkk!!!

Ya Allah, nasib baik lah dia bagitau tengah hari tadi instead of malam sebeum nak tidur so sempat lah I finished off the last few things on the costume.

I thought esok baru I nak finish off the few bits and pieces.

And bila dah semua complete tadi, I suruh lah Miss 8 menggayakan her costume.

She definitely looks like a CAT instead of an OTTER!

Hikhikhikhikhik….

Maybe we can invent this new sea creature called a sea cat?

 Open-mouthed smile, heeeeeee

Oh well, takpelah kan, asalkan ada rupa binatang, tu dah kira bagus lah, hahahahaha.

You judge yourself eh, otter ke cat Smile with tongue out.

The face can go either way Winking smile.

IMG_6804

I said to Miss 8, “why don’t you lie on your back since sea otter is always on their back in the water, maybe you’ll look more like an otter that way?

IMG_6807

Takde nya rupa sea otter jugak, hahahahha. Rupa macam cat kekenyangan adalah, hehehehe.

Lepas tu, bila dia buat cat pose, lagi lah sebijik cat instead of otter.

IMG_6808

Nanti masa assembly, I kena tampal on her costume the word ‘SEA OTTER’ besar besar so no one can question it!

Hahahahaha…..

But dalam busy2 tu, dinner still kena masak jugak.

I teringin sangat nak makan kari laksa so I made kari laksa for the us and pizza for the girls.

IMG_6793

I just used ready-made laksa paste and a mixture of seafood and fishballs.

IMG_6799

That chilli was from our garden and pedas gilerrrrrrrsssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!

I had to teguk susu 1 cawan baru hilang the pedas from my mouth and I cuma letak separuh chilli aje in my bowl!

IMG_6802

The Other Half terus makan ice cream lepas makan laksa tadi sebab nak hilangkan pedas (well, that was his excuse lah, hehehe.)

11 comments:

kasihredha said...

ok..ok..cantik
walaupun x mirip tapi ok le
kalau akak yg buat sure jadi beruang...hik3

pedass ye...lagi pedas lagi sedap :)
ooo ada le alasan nak makan ais krim ye...hihi

anymz said...

waaaah..best..akak pun makan laksa hari ni..laksa free..orang belanja...^___^

penDragon said...

Hahaha.....it's a mixture of sea otter & cat. But she' s so cute in that costume! Especially masa Miss 8 buat pose baring...

zarin said...

hehe comel je dia buat pose macam cat tu...

whitecappuccino said...

cat pun cat lah! cute per?.laksa! wow!

cahayahidupku.blogspot.my said...

Wah... akhirnya siap juga costume tu yer... ok lah tu walaupun tak serupa sangat macam SEA OTTER...

Comel betul dia buat gaya cat tu ;)

norhidana said...

heheheh masa tak siap lg mmg mcm otter dh siap depn tu aah la cam cat la kak...
tp tak tau lah kot2 dh makeup kang nmpak la cam otter skit hehehe...
waduh2 bz tp blh lg bt kari laksa tuh..perkh

Rdimple said...

alahai..comel Miss 8 dgn aksi telentang gitu... boleh lar tu ala ala sea otter kann... :)

geramm tgk laksa u ada udang.. :)

Anonymous said...

Comel aje budak rambut kinting tu....suwitnyer pakai costume tu..

Mulan said...

kudos to u..!!! dah la pandai masak, pandai jahit & buat costume lagi tu.. kalo i tak tau la apa jadi.. balut2 dengan material kaler cokelat je kot.. hehee..

laksa tu ngancam sunggoh..

lemongrass said...

Kak Kasih,
beruang probably lagi mirip otter dr cat kot, hehehe.
Memang sedap pedas tp lidah rasa terbakar aje lepas tu, hahaha.

Kak Anymz,
Alhamdulillah dapat makan loaksa orang belanja :-). Bilalah nak dpt orang belanja I laksa eh, hehehe

Pendragon,
How I wish that costume can magically tukar jadi otter from cat, hahahaha. Sian kat Zahra terpaksa explain kat her classmates yg she's an otter, hehehe

Zarin,
As a cat memang comel, as an otter, tak menjadi langsung :-)

Whitecappucino,
hahaha...at least jadi jugak binatang kan Kak :-D.

Nur Hayati,
Alhamdulillah dah jadi costume tu Kak walaupun iras cat dr otter, hehehe. tak lah pening kepala saya fikir pasal ni lagi :-)

Dana,
I tak larat nak mekap muka dia on that day, hehehe. Takpe, next time I might get better kan :-). Kari laksa tu guna ready made paste, tu yg senang sgt nak buat :-)

RDimple,
aksi telentang tu pun ala2 cat kekenyangan aje kan instead of mcm otter, hehehe

Diaryku,
Seronok sgt dia dpt pakai costume yg ada tail tu, tu yg muka happy giler :-)

Mulan,
I tak pandai jahit costume, tu yg jadi cat instead of otter, hahaha.