Saturday 20 September 2008

The 20th day of fasting, cepat betul masa berlalu. Tadi berbuka puasa at the Little Misses' school with a lot of other parents. Kenyang giler makan, hehehe. Tiap2 malam I had to cook for iftar so bila dapat peluang berbuka makan other people's cooking, apa lagi, terus lah ambil kesempatan kan :-). It was a pot luck iftar so every family had to bring a plate or two of food. I made mee goreng and brownies. Sekejap aje dah habis, hehehe. The other half and I melantak nasi pilau, pulut kuning, kari ayam, acar and so many different types of entrees and desserts. It was fun, berbuka beramai2 macam tu. Tapi didn't get to take any photos of the food, sebab malulah nak ambil gambar depan orang ramai mcm tu, nanti ada pulaknya yg ingat I ni tak berapa betul sikit, hehehe.

Last nite, I slept very late sebab membuat biskut raya :-). My second one only though! Esok ingat nak buat lagi 2 jenis but itu pun tengok larat ke tak. I made Almond Sweeties last nite from Mak Lang's recipe. Memang lah sedap sangat2 biskut ni and berbaloi buat if you don't like almond london sbb dek badam sebiji kat tgh2 tu. Malam tadi siap bakar biskut n tgh hari tadi letak choc topping. Orang lain buat salut the whole biskut dgn choc but I ni versi malas, just letak on top aje, hehehehe.


The other half asked me to put up the photo of last nite's dinner/ iftar. He said, it's his version of 'fast food'. We all beli BBQ chicken n frozen potato gems n salad. Then tinggal bake the gems at home and assemble the salad and voila, dinner's ready! :-). Last nite I told him I was too tired to cook and too malas as well. So, since he was also too malas and too tired to cook, itu yg dia willingly beli aje, hehehe.
Also nak put up kad raya yang I dapat from my cyber friends. Thank you so much sebab sudi beri kad raya walaupun tak 'kenal'. Kad raya dr Hana still tak ambil lagi sbb complicated sikit nak ambil, hehehe....Nanti ye Hana :-).
Kad raya dr Min
Kad dan duit raya (seribu ringgit u jgn main2, hehehe) dr Azah

2 comments:

Mother of Two said...

kat sini tiap2 mgg ader invitation for iftar..smpi merayu kat my hubby tak mau pegi...:)~
btw.. byk tu dapt duit raya..mintak skit.

lemongrass said...

Hi Mother of two,
best jugak kan sekali sekala pergi jamuan iftar ni tp klu jadi mcm u, every week ada, boring gak ye! Silakan ambil duit raya tu, pastu bagi2 kan kat orang lain ye!