Tuesday 16 December 2008

This morning we went shopping for board games for the Little Misses. I don't know how long the games will keep them occupied during this school holidays though. Hopefully quite some time. Miss 9 dah banyak kali mintak Connect 4 as a Christmas present so we bought her that and then it took us half and hour choosing Miss 5's game sebab dia tak tau nak pilih yg mana satu. Finally, I persuaded her to 'choose' Gotta Getta Gopher game. I didn't realise that it would be such a noisy game masa I persuaded her to buy it. When we got home and they started playing it, punyalah bingit telinga I dengar diaorang main, I couldn't even hear myself think! Hehehehe...... Mula2 main kat lounge room but after half and hour of maximum noise, they were banished to their room so sekarang ni aman lah sikit the front of the house. Now I can hear myself think.... Hmmmm...... what was I thinking again? ;-).

So, since I ni baik hati kan, I want to share with you guys the noise that the Little Misses made while playing the Gopher game :-). Sharing is caring right, wahkahkahkahkah......... Maybe if I share the noise around, tak lah bingit sangat jadinya nanti, I know, wishful thinking right :-).






We also went for a short picnic lepas habis shopping tadi at the nearby playground and I took some photos of the hibiscus flowers that were in bloom around the playground. My parents when they came here last time said that the hibiscus flowers besar gedabak saiz dia kat sini banding dgn kat M'sia, probably kot, I tak pernah pulak compare :-). Each one of them bigger than my tapak tangan so besar ke tu? I know berlambak2 pokok bunga raya kat M'sia tu tapi saje je tayang pokok bunga raya Perth pulak.




And this purple flower is called Agapanthus. I ambil gambar menyorok2 kat my carport because the flower is in our neighbour's garden. Nasib baik lah rumah2 kat sini tak banyak yg ada fences so senang lah sikit nak ambil gambar, hehehe. Nak mintak permission kat tuan rumah, malu pulak sbb semua bujang and sure nya diaorang pelik and heran if I nak ambil gambar their flowers. Nak ask the other half suruh mintak permission, lagilah dia tak nak. Lagilah pelik bujang2 tu nanti, orang macho mana ambil gambar bunga kan, wahahahahahahaha.......

I love purple flowers!

12 comments:

Azie said...

kakakakakkakakaka...mesti mcm tu kn ending kalu adik beradik tgh main pas tu bila dh menang ada lak yg tukang ejek2 kekekekkekekekke...sameeeeeee mcm kita kecik2 dulu hahahahahahaah...lawak ler kak anak akak..agk2 smpai nangis2 tak? hehehehehe

lemongrass said...

Azie,
yg 'gembeng' tu si Zahra, klu dia mengejek takpe, tp klu dia kena ejek, awal2 ok lagi, tp klu dah asik kena ejek aje, mulalah start nangis, geram betul! Sikit2 jadi Azean irdawaty! hehehehe

azah said...

hehe..luculah..best tgk Zahra joget dgn goyang2 dia punya butt..

masz_73 said...

wakkakaka... x sangka sizahra ni pandai mengejek alya ye.. weiii baru npk kebrutallan anak2 u..:P patut ler mak dia sll jd lion!! :P

dak iqa tnya apa diaorg main tu? siap 2-3 kali playbck.. diorg ckp omputih ek? ya larr dh bapak dia omputih!!.. byk songeh larr budak ni!..

lemongrass said...

Azah,
klu budak goyang2 bottom cute aje, klu kita, hehehhe

Masz,
mengejek mmng pandai tp klu kena ejek, terus aje nangis! Bila nangis tu yg Mak dia selalu jadi singa jadian, hehehe. Ckp dgn Dak Iqa, diaorg mmng terer ckp omputih tp klu suruh speaking melayu, sepatah dua aje yg tau, hehehe...

akeem said...

diorang tak lawan uncle keem diorang lagi tu..klu tak mesti kalah n dua2 nangis..hehehe

lemongrass said...

Uncle Keem,
Uncle keem mmng tak bagi can budak2 tu menang klu main dgn dia orang, hehehe

Fiza Nordin said...

hahaha mmg la cute miss 5 tu...

lemongrass said...

Fiza,
Cute nya kadang2 aje, hehehe

Intan said...

Sharing is caring... hahahaha

:D

Suzie said...

alahai cute nya little misses tu....sharing their joyful moments.

lemongrass said...

Intan,
ye lah, klu I share noise tu dgn semua orang, kurang lah sikit bingit kat rumah I ni, hahahaha

Hi Suzie,
ada masa2 tertentu aje cute, hehehe