Friday 26 December 2008

Another lazy day staying at home today. The other half asked me whether I wanted to go to the city Mega Sale today. Tak kuasa I nak bersesak2 and berebut2 with so many people searching for good bargains. I like Sale but I think I'm not a sale fanatic that I have to be there hours before the stores are opened to be the first in line to get the best bargain. For me, kalau dah memang my rezeki to get the sale thing, pergi bila2 pun takpe. So far, rasanya once only kot yang we all beria pergi to the shops really awal to get the stuff that we really wanted. The other half said, 'there's nothing that we really really need right now so there's no point rushing." I said to him, "we definitely have got all the necessary things but there's always things that you can buy that you've been wanting but don't really need right?" :-). He told me to go the shops alone esok to look for bargains while he'll stay at home with the Little Misses lepaking depan tv watching the cricket game. See how 'excited' I feel tomorrow morning before I decide to go shopping or not.


I think kalau I pergi, I'll definitely end up buying more than what we really need, as usual lah kan :-). Ingat nak beli a set of egyptian cotton bedsheet set yang 1000-thread count tu because I know they'll definitely be on sale. We've got 2 sets already tapi ingat nak tambah 1 more set to our collections. It is true though, once you've slept on a bed with 1000-thread count sheet, you can feel the difference, hehehe, and we also need some more towels, you can never have too maby towels right! ..... And Tefal thermospot frypans pun ada 50% off jugak you :-). And I want to singgah 'sekejap' at the Pumpkin Patch shop, mana lah tau kan ada nice sales there as well..... That's why I malas nak pergi shopping esok because I know I'll buy more than what I set out to get. Tak guna tulis list of 'things to buy' masa tengah sale ni because memangnya I'll just throw away the list when I get to the shop, hahahahaha...... Jom, sape nak pergi shopping dengan I esok?


Last nite tak jadi buat roast chicken for dinner sebab Mummy cuma rajin enough to make seafood mee goreng aje. Pagi tadi pulaknya the other half wanted to use the chicken to make butter chicken for tonite's dinner. I pun ok aje sebab the Little Misses love butter chicken sebab tak pedas kan. And the other half wanted to make it in the slow cooker so since dia yang beria nak buat, I cuma tolong aje lah. He didn't have to do much anyway, cuma brown the chicken and fry the spices pastu put everything in the slow cooker and turn it on and voila!...... the butter chicken is ready 4 hours later. That's why the other half was so eager to 'masak' tadi, hehehe. And we had the butter chicken with simple pilau rice and poppadum.



The ingredients for the butter chicken. Yang membuatkan dia lagi yummy is the cream in it. Makin bertambah chubby lah my face macam ni kan, hahahaha.......

The other half kalau dapat acar mentah tu, memang makan tak hingat dunia, wehehehehe

12 comments:

are said...

k.LG...
mat salleh pun mkn acar ker????
hehehe...cayalah dgn mat salleh kat umah k.LG....

Azita Zain said...

tak caya the other half boleh makan acar mentah tu? you paksa dia yer...? siap ngan papedom lagi...!

lemongrass said...

Are,
mat saleh kat rumah I ni minat ya amat kat acar mentah tu,tak tau lah apsal, hehehe... Klu I buat sikit aje, sure dia komplen sbb tak cukup!


Hi Azita,
mat saleh I ni agaknya ada darah indian kot tu yg suka mkn kari, poppadum n acar, hehehe.... First time I buat acar masa awal2 kawin dulu, terus dia minat sgt2, tu yg sebulan sekali mesti buat utk dia, hahahha

Fiza Nordin said...

x mo cite pasal makanan tu...nak cakap & tgh angkat tgn ni... SAYA NAK IKUT G SHOPPING!!!!hahaha

Siti Khuzaimah said...

Salam kak min, how ur day today?? banyak tak shopping tadi??? apa agaknya yg berjaya kak min angkut bawa balik...Mesti sales gile2 kan hari ni, i missed the day, last year pun tak merasa boxing day, this yr pun melepas....

Azita Zain said...

senang ler tekak the other half boleh terima masakan dan makanan melayu. at least senang masak utk dia...

Mat Gebu said...

Jom pi shopping....Whaaa!!!! i pun tak suka laa pi shopping, sebab over budget, kat rumah konon2 macam nak berbelanja secara berhemah, siap senarai barang semua, last2 apa sudah jadi!!, senarai 10 barang, beli dekat 20!!!!....see, buruk kan perangai mat gebu....hahahaha...

Flower said...

I gi ct semalam. Tp tak masuk to the shopping district. Dari train station tu tgk mak datuk ramainye org. We all just gatal2 drive around the ct.

My hb lah punya pasal. Janji nak cari boxing day pressie utk my anak2. Last2 we all gi ke Harvey Norman kat ctwest. Ingatkan nak tgk dresser for my bedroom kat bedplus. Tp sesat lak ke harvey. Terbang $1k beli toys utk anak2. Diaorg beli Wii dan I beli wii fit. So semalam whole family enjoy main wii sampai ke tgh malam. Money wellspent.

lemongrass said...

Jom Fiza,
mari kita pergi bershopping beramai2, hehehe....

Siti,
camner cuti2 M'sia? Dah abis gi meronda? Best wei Sale kat sini, macam2 benda on sale especially kat Myers, rasa mcm tak nak keluar aje dr kedai tadi, hahahaha. Adalah a few things yang berjaya dibawa balik :-).

Azita,
mmng snng masak utk dia. Kadang2 tu, dia yg mintak nak makan nasi dulu klu dah seminggu tak mkn nasi, hehehe....

Cik Mat,
jom dtg sini, mmng rasanya Cik Mat tak nak balik dah lepas tu, nak bermalam terus kat shopping malls, hehehe. Sama lah kita, kononnya nak stick to budget, hampeh tak pernah berjaya!

Hi Mallan,
dah abis keluar peluh mlm tadi main wii fit? I ingat pun nak beli jugak wii fit tu tp fikir punya fikir tak jadi pulak. So, semlm u tak singgah langsung lah city ye? You pergi Carousel or Garden city tak hari ni?

Muslimah Perth said...

mynn, i sooo want to go shopping tapi my inlaws kemaruk nak gi fremantle lak harini. so skrg ni dah kul 5pm and kedai dah tutup. sedih :(. semlm gi citywest beli tilam for them, smpi city kedai pun nak tutup. sedih jugak. i dah kemaruk sgt nak shopping nih :(

Flower said...

I tak msk ct pun. I kat luar drive tp train station je. Cium bau pun tak dpt. Tp I mmg selalunye tak gi Boxing day sale on the first day. I gi bila dah basi. Jimat duit laki I. Hari ni tak shopping pun. Pepagi bangun ada Wii fit tournament anak beranak. I jaguh wii ski jump dan Yoga master. :)P

lemongrass said...

Sheri,
sian you tak dapat bershopping :(. Jom lah ikut I, nak tak?

Mallan,
Wah, cuti ni hari2 ada sports tournament lah ye kat your house :-). Tapi kan, kdg2 bila dah basi the sale tu lah lagi bnyk really good sale right!